Garantiebeleid
Algemeen
Straik behoudt zich het recht om het garantiebeleid te wijzigen.
Om aanspraak te maken op de garantie, moet de klant het toestel binnen 14 dagen na het ontstaan van het defect bij Straik inleveren. De klant moet het toestel in de originele verpakking inleveren, samen met een kopie van de aankoopbon.
Straik zal het toestel binnen 14 dagen na ontvangst onderzoeken. Als het defect onder de garantie valt, zal Straik het defect binnen 14 dagen na het onderzoek repareren of vervangen.
Als het defect niet onder de garantie valt, zal Straik de klant hierover informeren. De klant is dan verantwoordelijk voor de kosten van de reparatie of vervanging.
Telefoon reparatie
Straik biedt een garantie van 6 maanden op alle telefoonreparaties. Deze garantie geldt voor de volgende onderdelen:
- Scherm
- Batterij
- Camera
- Laadpoort
- Luidspreker
- Trilmotor
- Achterkant
- Home-Button
De garantie is niet van toepassing als het probleem:
- Ontstaat na de reparatie door toedoen van de gebruiker;
- Ontstaat door eerdere schade, zoals val-, bliksem-, water- of vochtschade;
- Ontstaat door softwarematige toepassingen (zoals jailbreaken etc.);
- Wordt veroorzaakt door externe omstandigheden (vallen, water etc.);
- Wordt veroorzaakt doordat de klant zelf heeft geprobeerd het toestel te repareren;
- Ontstaat met klachten die geen verband houden met de uitgevoerde reparatie.
Als een defect onder de garantie valt, zal Straik het defect gratis repareren of vervangen. De klant is verantwoordelijk voor de kosten van het transport van het toestel naar Straik en terug.
Tablet reparatie
Straik biedt een garantie van 6 maanden op alle iPad- en tabletreparaties. Deze garantie geldt voor de volgende onderdelen:
- Scherm
- Batterij
- Camera
- Laadpoort
- Home-Button
- Speaker
De garantie is niet van toepassing als het probleem:
- Ontstaat na de reparatie door toedoen van de gebruiker;
- Ontstaat door eerdere schade, zoals val-, bliksem-, water- of vochtschade;
- Ontstaat door softwarematige toepassingen (zoals jailbreaken etc.);
- Wordt veroorzaakt door externe omstandigheden (vallen, water etc.);
- Wordt veroorzaakt doordat de klant zelf heeft geprobeerd het toestel te repareren;
- Ontstaat met klachten die geen verband houden met de uitgevoerde reparatie.
Als een defect onder de garantie valt, zal Straik het defect gratis repareren of vervangen. De klant is verantwoordelijk voor de kosten van het transport van het toestel naar Straik en terug.
iMac en MacBook reparatie
Straik biedt een garantie van 12 maanden op alle MacBook- en iMac-reparaties. Deze garantie geldt voor de volgende onderdelen:
- Scherm
- Voeding (ook batterij)
- Moederbord
- Toetsenbord (alleen voor MacBook)
- Touchpad (alleen voor MacBook)
De garantie is niet van toepassing als het probleem:
- Ontstaat na de reparatie door toedoen van de gebruiker;
- Ontstaat door eerdere schade, zoals val-, bliksem-, water- of vochtschade;
- Ontstaat door softwarematige toepassingen (zoals jailbreaken, Trojans, Malware etc.);
- Wordt veroorzaakt door externe omstandigheden (vallen, water etc.);
- Wordt veroorzaakt doordat de klant zelf heeft geprobeerd het toestel te repareren;
- Ontstaat met klachten die geen verband houden met de uitgevoerde reparatie.
Als een defect onder de garantie valt, zal Straik het defect gratis repareren of vervangen. De klant is verantwoordelijk voor de kosten van het transport van het toestel naar Straik en terug.
Console reparatie
Straik biedt een garantie van 12 maanden op alle console-reparaties, waaronder PlayStation, Xbox en Nintendo Switch. Deze garantie geldt voor de volgende onderdelen:
- Ventilatoren
- Voeding (ook batterij)
- Opslag (heeft 2 jaar garantie)
- Scherm (alleen voor Nintendo Switch alle modellen)
De garantie is niet van toepassing als het probleem:
- Ontstaat na de reparatie door toedoen van de gebruiker;
- Ontstaat door eerdere schade, zoals val-, bliksem-, water- of vochtschade;
- Ontstaat door softwarematige toepassingen (zoals jailbreaken, Trojans, Malware etc.);
- Wordt veroorzaakt door externe omstandigheden (vallen, water etc.);
- Wordt veroorzaakt doordat de klant zelf heeft geprobeerd het toestel te repareren;
- Ontstaat met klachten die geen verband houden met de uitgevoerde reparatie.
Als een defect onder de garantie valt, zal Straik het defect gratis repareren of vervangen. De klant is verantwoordelijk voor de kosten van het transport van het toestel naar Straik en terug.
Computer reparatie
Straik biedt een garantie van 2 jaar op alle computerreparaties. Deze garantie geldt voor de volgende onderdelen:
- Moederbord
- Harde schijf
- SSD
- RAM
- Processor
- Videokaart
- Voeding (PSU)
De garantie is niet van toepassing als het probleem:
- Ontstaat na de reparatie door toedoen van de gebruiker;
- Ontstaat door eerdere schade, zoals val-, bliksem-, water- of vochtschade;
- Ontstaat door softwarematige toepassingen (zoals jailbreaken, Trojans, Malware etc.);
- Wordt veroorzaakt door externe omstandigheden (vallen, water etc.);
- Wordt veroorzaakt doordat de klant zelf heeft geprobeerd het toestel te repareren;
- Ontstaat met klachten die geen verband houden met de uitgevoerde reparatie.
Als een defect onder de garantie valt, zal Straik het defect gratis repareren of vervangen. De klant is verantwoordelijk voor de kosten van het transport van het toestel naar Straik en terug.
Samengestelde computers
Straik biedt een garantie van 2 jaar op alle samengestelde en prebuilt computers. Deze garantie geldt voor de volgende onderdelen:
- Alle onderdelen die bij de samengestelde computer zijn inbegrepen
De garantie is niet van toepassing als het probleem:
- Ontstaat na de reparatie door toedoen van de gebruiker;
- Ontstaat door eerdere schade, zoals val-, bliksem-, water- of vochtschade;
- Ontstaat door softwarematige toepassingen (zoals jailbreaken etc.);
- Wordt veroorzaakt door externe omstandigheden (vallen, water etc.);
- Wordt veroorzaakt doordat de klant zelf heeft geprobeerd het toestel te repareren;
- Ontstaat met klachten die geen verband houden met de uitgevoerde reparatie.
Als een defect onder de garantie valt, zal Straik het defect gratis repareren of vervangen. De klant is verantwoordelijk voor de kosten van het transport van het toestel naar Straik en terug.